Zmiana logo w szkole to potężne wyzwanie. Zajęło mi to kilka lat. Podchodów było wiele, ale ważne, że się udało.
Projekt: Nowe logo CKU Koszalin Grupa: fototechnik Czas: 6 miesięcy
Każda instytucja, firma, przedsiębiorstwo potrzebują używania profesjonalnej i spójnej identyfikacji wizualnej, dzięki której będą komunikować się z otoczeniem. Służy temu m.in. logo. Niestety nawet najlepsze logo firmy może się postarzeć i przychodzi taki moment, że trzeba sprawę ponownie przemyśleć, wprowadzić zmiany.
Całe przedsięwzięcie w Centrum zostało zorganizowane z okazji jubileuszu 70-lecia istnienia szkoły i 20-lecia powstania CKU w Koszalinie… i tak powstała „sowa”.
Nowe logo nawiązuje do tradycji szkoły. Zostało zbudowane w oparciu o istniejący od kilkudziesięciu lat symbol, z którym utożsamiają się tysiące absolwentów Centrum. Symbol sowy można zobaczyć na szczycie budynku szkoły, warsztatów, wielu drobnych materiałach typu proporczyki i tarcze, a nawet na ogrodzeniu.
Zaletą „sowy” jest czytelność, wyrazistość i duża elastyczność, którą można wykorzystać w materiałach promocyjnych. Chodzi o możliwość jej modyfikacji, np. poprzez wykorzystywanie jedynie jej części.